Karin Bisschops 29 juni 2012
Vanaf het begin van het boek zit je midden in het verhaal. Het is wel even wennen aan de vreemde Zuid Afrikaanse namen. De omgeving waar het verhaal zich afspeelt wordt levendig beschreven zodat je een duidelijk beeld hiervan krijgt.
Er lopen verschillende verhaallijnen door elkaar. Je blijft nieuwsgierig wat deze mensen mee gaan maken.
De hoofdpersoon Bennie Griessel wordt goed neergezet. Hij heeft, samen met zijn collega’s, 13 uur de tijd om de zaak tot een goed einde te brengen.
Tot het einde toe wordt je geprikkeld om mee te denken hoe, wat, waar en waarom. Het einde is zeker verrassend en onvoorspelbaar.
Dit is mijn eerste kennismaking geweest met Deon Meyer en is me zeer goed bevallen. Ik heb nog enige tijd getwijfeld tussen 4 en 5 sterren voor dit boek en heb besloten om het 4 sterren toe te kennen.
Zeer beslist de moeite waard!

Meer recensies van Karin Bisschops