In de leesclub van VrouwenThrillers lazen we het boek van Yvonne Franssen met de titel Kamer 305. Met dank aan Yvonne Franssen en uitgeverij Futuro voor het beschikbaar stellen van de leesexemplaren.

Als jong meisje las Yvonne Franssen al veel spannende verhalen en droomde ze dat ze ook een schrijver zou worden.
Ze deed mee aan verschillende schrijfwedstrijden waaraan ze mooie publicaties en prijzen overhield. Haar debuutthriller Talio verscheen in 2012, gevolgd door De genius.
In 2013 schreef ze een minithriller Mysterie aan de Maas.
Ook schrijft ze iedere dag een versje die ze onder andere post op Facebook. In 2018 verscheen Schaduwen en nu dus Kamer 305.

De donkere cover van Kamer 305 waarop een lege parkeerplaats te zien is, oogt mysterieus en roept spanning op. De gele letters knallen van de cover zodat deze zeker zullen opvallen in een boekhandel.

In Kamer 305 maken we kennis met Kim (getrouwd met Simon), Martijn (een getrouwde man maar heeft een verhouding met Kim) en Eva (haar vader is gestorven maar is donor geweest voor een drietal personen).
Kamer 305 is de vaste locatie waar Kim en Martijn afspreken. Wanneer Martijn niet arriveert op de afgesproken tijd, besluit Kim alvast de wijn klaar te zetten. Tot haar schrik ligt er een dode vrouw in het bad. Ze neemt een rigoureus besluit, een besluit dat grote gevolgen blijkt te hebben. Eva gaat op zoek naar de personen die donormateriaal van haar vader hebben gekregen en stuit op een aantal vreemde zaken.
De levens van Kim en Eva raken verstrikt tijdens hun zoektocht naar de mysterieuze moorden en komen zelf in gevaar.

Wat een heerlijke thriller heeft Yvonne Franssen weer geschreven.
Haar vlotte schrijfstijl, de megakorte hoofdstukken zorgen ervoor dat je alles om je heen vergeet en maar één ding wil: lezen!
In het begin is het wennen wie er aan het woord is. De namen staan boven de hoofdstukken en langzaam leer je de personages kennen.
Er worden verschillende puzzelstukjes op tafel gegooid en langzaam vormen deze de complete puzzel.
In de eerste persoon vertellen Kim, Eva en Martijn het verhaal. Ook de dader komt aan woord. Dit is duidelijk gemaakt door een ander lettertype te gebruiken. Lange tijd blijft het onduidelijk wie deze persoon is. Yvonne houdt dit goed verborgen voor de lezer, regelmatig word je op het verkeerde been gezet en blijft het gissen naar de dader.
Ook strooit ze met cliffhangers en dit maakt je extra hongerig naar het einde.
Niet alle personages zijn even sympathiek maar dit is precies de bedoeling van Franssen. Als lezer leef je intens mee met Kim en Eva. Ze worden duidelijk in beeld gebracht en voelen ‘echt’.
Yvonne Franssen heeft met Kamer 305 wederom bewezen dat ze in de top tien van Nederlandse thrillerauteurs hoort. Het is een super spannende thriller, geschreven in de typische ‘Franssenstijl’ met een einde waarbij je mond openvalt en nog lang blijft hangen in je hoofd.
Een dikke vette aanrader!

Reacties op: Wat een einde!

Kamer 305 - Yvonne Franssen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,95 Bestel het e-book € 9,99