Langdradig

Het boek gaat over Kate Daniëls. Hoofdinspecteur afdeling moordzaken bij politie Northumbria. Kate stort zich op de verdwijning vliegtuig 0113 van London naar New York, waar haar geliefde Jo in zou zitten. Hoewel het onderzoek buiten haar jurisdicties valt lapt ze alle regels aan haar laars en weet ze met veel overtuiging en lef haarzelf toch toegang te verlenen. Tijdens haar zoektocht naar Jo wil ze ook de daders van deze verschrikkelijke daad opsporen samen met haar trouwe hulp Hank.
Het boek komt wat traag opgang en je moet echt even doorzetten. Vooral het eerste deel waarin ze haar toch een weg wurmt binnen het onderzoek is wat langdradig en niet erg spannend te noemen. Vanaf dat moment wordt het wel beter, maar toch had ik wat moeite om lekker in het verhaal te komen. Ook de verhaallijn vond ik weinig verrassend en de linken waren voor mij snel gelegd. Al met al uiteindelijk wel van het boek genoten.

Meer recensies van karin de graaf