Esther vroeg me haar boek te lezen voor de blogtour. Ik had hier en daar al enthousiaste meningen over Wervelstof gezien en dat maakte me best nieuwsgierig. Wervelstof is een roman die deels op ware gebeurtenissen berust.

In Amsterdam ontmoet de 24-jarige Suzan de Amerikaan Steve. In de twee dagen die ze samen doorbrengen, groeit er iets ondefinieerbaars. Suzanna voelt zich aangetrokken door Steve, maar haar terughoudende aard staat het uitspreken van haar ontluikende verliefdheid in de weg.
Steve keert terug naar de VS en een briefwisseling begint. Haar verwarring is groot als er bij een van die brieven een open ticket naar Tulsa is bijgesloten. De beslissing is aan haar.
De gesloten, maar ook naïeve Suzan gaat het avontuur aan en vertrekt naar Steve die in een kleine stad vlakbij Tulsa woont.
Steve heeft echter heel wat te verbergen.

Suzanna Esther neemt je mee op een wervelende reis. De gebeurtenissen volgen elkaar in een snel tempo op en geven de lezer weinig rust. Ik had wel iets meer willen lezen over het leven in Sand Springs.
Je wil wel weten hoe het verder gaat en of het Suzan lukt om aan het net dat Steve om haar heen weeft, te ontsnappen.

Suzanna heeft een prettige schrijfstijl. Emoties zijn heel goed beschreven en als lezer voel je de onzekerheid, het verdriet, de angst voor de eenzaamheid, maar ook de tegenstrijdigheid in de liefde die Suzan voor Steve voelt.

Reacties op: Een meeslepende reis

Wervelstof - Suzanna Esther