Feelgood met een sausje spanning

Karin Marcellina 07 augustus 2019
De proloog van het boek is in 1803 als een rondreizende verkoper een twijgje van een bijzondere plant verkoopt aan de inwoner van een cottage nabij Livingston Manor. Het is een scheut van een bijzondere plant die in de tuin van de koningin staat.
Het verhaal gaat over 2 vrouwen, die in verschillende periode's geleefd hebben en allebei een connectie hebben met Livingston Manor.
In de jaren 40 vertrekt Flora uit New York om op Livingston Manor aan de slag te gaan als kindermeisje bij de familie Livingston. Nog steeds doen verhalen de ronde over een bijzondere plant van grote schoonheid en grote waarde die waarschijnlijk op het landgoed aanwezig is. Flora draagt een geheim met zich mee. In 2001 gaat Addison met haar man Rex (schrijver) naar het huis van haar schoonouders, dat bekend staat onder de naam Livingston Manor. Ook zij draagt een geheim met zich mee uit het verleden. De mooie tuin waar Livingston Manor om bekend stond is verwaarloosd. In de tijd dat Flora op Livingston Manor woont, verdwijnen er meisjes uit de omgeving, er zijn aanwijzingen dat Lord Livingston hierbij betrokken is, maar is dat ook zo. Als Addison op Livingston Manor is, wil ze haar man Rex helpen bij het uitzoeken van achtergrond informatie over het landgoed. Ze stuit op een mysterie uit het verleden, betrekking hebbend op de verdwenen meisjes en de geheimzinnige plant. Ze heeft het mysterie bijna opgelost als ze geconfronteerd wordt met haar verleden. Heeft ze nog tijd om de oplossing door te geven aan Rex en hoe zal Rex reageren als haar geheim uitkomt?
De verhalen van Addison en Flora worden afwisselend verteld en in de ik vorm. Hierdoor wordt je als lezer meer betrokken in het verhaal. Het was wel altijd even controleren in welke tijdsperiode je zit als je aan het lezen bent. Over de periode van Addison of over de periode van Flora. Beide periode's worden goed beschreven. Op pagina 214 staat: Moge God Engeland en de koningin behoeden. Dit is een hoofstuk dat betrekking heeft op de jaren 40. Volgens mij had Engeland geen koningin maar een koning toen. De mix van mensen en tijden is op zich interessant maar maakt ook dat je soms verward bent, over welke periode gaat dit hoofdstuk, moet je altijd even controleren. Het is een feelgood roman met een heerlijk sausje voor de spanning.

Meer recensies van Karin Marcellina