In een adem uitgelezen

Karin 15 februari 2020
Karin Hazendonk is een Nederlandse schrijfster geboren in Utrecht. Haar grote passie is schrijven en in 2013 heeft ze de eerste stappen in deze wereld gezet. Ze is begonen met het schrijven van een kinderboek en daarna een boek voor de oudere jeugd. Haar eerste thrillers schreef ze in 2014.

Anouk wordt tijdens het personeels feestje verliefd op Sven. Al gauw brengt ze meer tijd door in het huis van Sven dan in haar eigen huis. Als Sven vraagt of Anouk bij hem wil komen wonen aarzeld ze even maar haar zus geeft haar het laatste zetje, en Anouk trekt in bij Sven. Sven lijkt de ideale man, toch komen er al snel barstjes in de prille relatie door de eigenaardigheden die Sven heeft.

De hoofdstukken zijn opgedeeld vanuit het perspectief van een personage. De naam van de persoon staat er boven zodat je weet van welke kant dit hoofdstuk belicht wordt. Je leert de personages goed kennen. Het verhaal bouwt zich op en halverwege het boek komt het tot een climax. Hier had het verhaal kunnen eindigen. Doordat in een rap tempo een aantal jaar voorbij gaan wordt weer een spanning opgebouwd. Je voelt dat er iets komt maar je hebt geen idee wat en wanneer. Het einde is onverwacht en heel sterk. “je had met me mee moeten kijken, Anouk. Dan had je het geweten.” deze zin bezorgd me kippenvel. Dat Sven niet was wie hij lijkt te zijn was al snel duidelijk. Hoe verknipt hij uiteindelijk is kan je niet bedenken.

Ongenadigd is voor mij de eerste kennismaking met Karin Hazendonk. Hou je van gruwelijke, lugubere details dan moet je dit boek zeker lezen. Het verhaal is absoluut niet voorspelbaar. Je vliegt door het boek heen, je wilt weten hoe het afloopt. Regelmatig krijg je hoop maar dat wordt ook weer snel afgepakt.