Leest als een trein!

books.plants.breda 18 september 2019
Wow! Jaren geleden dat ik een roman gelezen heb, welke mij zo vast hield dat ik het boek in 2 dagen uitgelezen heb. En dat terwijl het toch 622 bladzijden heeft.

Pa Salt komt te overlijden en laat zijn 6 geadopteerde dochters aanwijzingen na over hun afkomst. Dit boek is deel 1 en volgt Maia in haar zoektocht naar waar ze vandaan komt. Haar verhaal brengt je in Rio de Janairo, Braziliƫ waar zij behulp van Florian, een schrijver, op zoek gaat naar haar familiegeschiedenis.

Het verhaal speelt zich het ene moment af in het heden, het volgende moment in de jaren '20 van de vorige eeuw. Het boek heeft een vlotte schrijfstijl en is onmogelijk om weg te leggen. Hoewel het op zich een op zichzelf staand verhaal is, loopt er toch een rode draad door het boek heen en maakt het verhaal je nieuwsgierig naar Pa Salt. Wie was hij en waarom heeft hij 6 dochters geadopteerd en vernoemd naar de zeven sterren. Is er ook nog ergens een 7e dochter?

Ik ben benieuwd naar deel 2!

Meer recensies van books.plants.breda