Hazel is zowel blut als lui, op feestjes blijft ze drinken tot ze topless is, ze vindt dieren leuker dan mensen en in netelige situaties zegt of doet ze het ergste dat je maar kunt bedenken. Op haar eerste studentenfeestje kotst ze Josh zijn schoenen onder en zo zijn er nog enkele van die gênante situaties. Maar laat nu net Josh voor Hazel de blauwdruk voor de ideale man zijn. Hij is slim, grappig, rustig en iedereen is van hem onder de indruk. Geen man voor Hazel dus!

Zeven jaar later staat Hazel voor de klas van groep vijf en staat ze op het punt om les te geven op Riverview, de school waar ook haar beste vriendin Emily lesgeeft. Als Emily thuis een barbecue organiseert waar ook Hazel op uitgenodigd is, staat deze totaal onverwacht oog in oog met Josh, haar blauwdruk!

'Ik durf je niet te zeggen' wordt verteld vanuit Hazel en Josh. Dat is prettig lezen en zorgt voor een amusante opbouw van het verhaal. Hoewel Josh en Hazel tegenpolen zijn qua karakter klikt het tussen hen en worden ze best friends. Een verhaal over vriendschap en je goed voelen bij de juiste persoon daar draait het om in dit boek. Vertrouwen hebben in elkaar.

“Als ik bij Josh ben, voelt het alsof ik na een vlucht van een jaar weer de grond raak, alsof mijn armen flapperen en mijn energie op is”

De personages van Hazel en Josh zijn zo levendig uitgewerkt dat je het zo voor je ziet. Hun belevenissen zijn herkenbaar. Het zou zomaar jou kunnen overkomen. Als dan ook blijkt dat het bij beiden in de liefde niet erg wil vlotten – want tussen hen is het enkel pure vriendschap, toch? - besluiten ze blinddates voor elkaar te regelen. De ene hilarische gebeurtenis na de andere stapelt zich op. Je leeft je zo in dat je – zonder het te merken – zelf commentaar zit te geven. Dit komt ook omdat het boek ontzettend vlot geschreven is, geen poespas, geen moeilijke woorden of zinnen. Je zit er gewoon middenin en zo hoort het bij een feelgood.

Uiteraard is de opbouw van dit genre bekend. Even kort door de bocht: verliefd, kink in de kabel, happy end. Ook hier zie je zonder bril dat Josh en Hazel voorbestemd zijn, maar de auteurs weten te verrassen en er is net ietsje meer dan de ‘kink in de kabel’. Het hangt in de lucht en is voor het grijpen, maar zouden Josh en Hazel nu wel of zouden ze nu niet?

Dit schrijversduo heeft een heerlijk, toegankelijk verhaal neergezet. Ook de cover sluit mooi aan bij de vorige boeken en dus lekker herkenbaar voor de echte fans. Alle andere personages passen prima in het verhaal en sluit je zo in je hart, de een al wat meer dan de ander. Christina en Lauren kennen de kunst om zelfs onderwerpen met enige diepgang luchtig over te brengen, zodat het verhaal 'feel good' blijft.

Voor de rest is het verstand op nul, je leeshoekje in met een dekentje, een drankje en je bent de komende uren vertrokken voor ettelijke uurtjes leesplezier. Hoewel Christina en Lauren het best fijn afmaken met de epiloog had ik het misschien graag iets traditioneler gezien, maar dat is voor mij een futiliteit en sluit voor hen aan bij de verrassende twisten. Ik durf te zeggen, 4 dikke sterren.

Reacties op: Echte feelgood

Ik durf je niet te zeggen - Christina Lauren
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,50 Bestel het e-book € 7,99