En goed geschreven debuut dat doet verlangen naar het 2de deel

Met een knallende proloog word je als lezer Stillhouse Lake ingezogen. Het zal je maar gebeuren, dat je thuiskomt en in zo'n bedreigende situatie terecht komt met alle gevolgen van dien. Van Gina gaan we naar Gwen, die enkele jaren later de touwtjes op haar manier in handen heeft. In het eerste deel duurt het wat lang tot er echt spanning in het verhaal komt en lijkt het wat voort te kabbelen. Maar zodra Gwen in haar nieuwe situatie geconfronteerd met een dreiging nabij weet Caine de lezer vast te boeien aan het boek en niet meer los te laten tot de laatste pagina dichtgeslagen kan worden.
Ook al roept Gwen bij momenten wat irritatie op door haar manier van doen, toch ga je ook wel meeleven met alles wat ze meegemaakt heeft. Haar tieners zijn heerlijk om over te leven en het is dan ook te hopen dat in het 2de deel voor hen wederom een mooie rol is weggelegd.
De schrijfstijl van Caine verbeterd naarmate het boek vordert, waar in het begin wel wat herhalingen voorkomen en ze wat uitgebreider schrijft wordt het iets korter in de loop van het boek en dat komt zowel de vaart als de spanning ten goede.
Voor de liefhebbers van een serie is er gelijk goed nieuws, het 2de deel komt al eind dit jaar uit!

Meer recensies van Karina Hoekerswever - Hanegraaf