Meeslepend feel good boek

Karolien 05 juli 2019
Het debuutboek ‘Blauw’ is het resultaat van de droom van twee Antwerpse vriendinnen om samen een boek te schrijven. Via Facebook leerde ik het boek kennen en kreeg ik de kans om het e-book te lezen.

Korte omschrijving

In het boek maken we kennis met de Antwerpse galeriehoudster Olivia die al jaren met schuldgevoelens en verdriet kampt. Haar vriendin Ella is de enige die haar geheim kent. Wanneer Olivia geen uitweg meer ziet, vindt Ella dat het tijd wordt dat Olivia hulp zoekt. Die vindt ze bij de psychologe Nina. Wanneer ze Nina en haar vriend ontmoet, ontdekt Olivia dat zij niet de enige is die geheimen met zich meedraagt. Vanaf dat moment begint een spannende zoektocht naar antwoorden op de vele vragen die in het boek opduiken.

Wat vond ik van het boek?

‘Blauw’ is een meeslepend en vlot geschreven boek over liefde, vriendschap en familie. Deze thematiek werd mooi uitgewerkt doorheen het hele boek. Het verhaal is vaak ook ontroerend – echte emoties worden niet geschuwd - en veel lezers zullen af en toe wel een traantje wegpinken.

Het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven verteld, waardoor je de verschillende personages beter leert kennen. Toch vind ik dat de personages naar mijn gevoel iets meer uitgewerkt mochten worden.

De schrijfstijl is vlot en het taalgebruik is eenvoudig, wat maakt dat het boek toegankelijk is voor een breed publiek. Een pluspunt!

Een minpuntje is dat het boek vrij voorspelbaar is. De plot kwam niet echt als een verrassing en had vooral als bedoeling de lezer achter te laten met een goed gevoel. Toch blijft ‘Blauw’ een meeslepend boek om te lezen. Als lezer wil je zo snel mogelijk weten wat er aan de hand is en is het moeilijk om het boek nog weg te leggen.

Conclusie: Als je nog op zoek bent naar een spannend feel good boek voor tijdens de vakantie, dan is ‘Blauw’ zeker een aanrader. Ik kijk er alvast naar uit om meer te lezen van dit duo in de toekomst!