A touch of gray

iedereen heeft toch een beetje feelgood nodig?
Elcke Lemmer vindt van wel. Haar baas, uitgever en literaire snob, Milo Mills denkt daar helemaal anders over en is daarom niet van plan om aandacht te besteden aan dat minderwaardige genre binnen zijn uitgeverij.
Elcke zou Elcke niet zijn als ze niet met een briljant plan op de proppen komt: eentje waarbij Milo echt niet meer om haar en haar favoriete genre heen kan. Ze zet alles op alles om hem te overtuigen en weet zelfs haar idool Vanessa Gray te overhalen om naar het feelgood-event te komen.
Als ze eindelijk haar favoriete schrijfster ontmoet, beseft Elcke dat zij oogkleppen droeg, en dat Milo’s wereld helemaal niet zo zwart-wit is als dat doet uitschijnen. '

Ik was op slag verliefd op de cover van 'A touch of gray'. Het is anders dan de andere covers rond het genre feelgood. Normaal heb je enkel vrolijke kleuren op de cover, maar hier is het anders. De cover springt er gewoon uit. De kleuren zijn prachtig. Ik vind het mooi dat de achtergrond donker is en er plots een kleurenwolk verschijnt. Dit triggerde mij direct.

De schrijfstijl van May Harper is vlot, direct en realistisch. Voor mij is het een aangename schrijfstijl. De intieme stukken zijn soms iets te brut geschreven, maar dat maakt het krachtig. May weet goed wanneer ze lezers op het puntje van hun stoel kan krijgen. Ik heb het meermaals meegemaakt. Het ene hoofdstuk was uit en ik wilde direct het volgende lezen, een echte pageturner.

Het toffe aan dit verhaal is dat er zowel personages voorkomen uit Elcke haar leefwereld als haar favo boekenserie van Vanessa Gray. Beide werelden hebben een mooi evenwicht in het verhaal.

May Harper wil met haar verhaal aantonen dat je niet bent hoe een ander je ziet, en dat klopt inderdaad. Veel mensen kijken naar je en hebben een bepaald beeld. De realiteit toont dat het beeld niet altijd klopt met wie degene echt is. Dit komt zeer mooi in het verhaal terug. Ieder personage heeft een andere beeld over elkaar en de realiteit toont aan wanneer ze elkaar beter leren kennen door te praten, evenementen samen te volgen enz dat het beeld dat ze voor ogen hadden niet klopt. Dit zet mij tot nadenken in mijn eigen leven. Een mens kan zo snel een oordeel over iemand geven, dit is gewoon niet goed. Super mooi May hoe je dit naar voren gebracht hebt. Een zeer belangrijk thema dat naar voren moet komen en jij hebt dit gedaan! Kijk eerst naar de gehele persoon op verschillende vlakken voor je een oordeel geeft. Net zoals in het boek moet je kijken met een bril die kleuren ziet en niet met een bril die enkel zwart/wit ziet en denkt.

Het leuke aan dit boek is zoals eerder verteld, dat je zowel personages leert kennen van Elcke haar lievelingsboek als van haar leefwereld. Ik zal enkel praten over degene in Elcke haar leefwereld omdat ik de andere personages geheim wil houden zodat ik niet te veel spoil.

Elcke, éen van de hoofdpersonages werkt bij een uitgeverij. Je merkt tijdens het lezen van het verhaal dat Elcke geheimen heeft die zwaar op haar wegen in verband met haar verleden. Elcke is in mijn ogen een super personage omdat zij zoveel liefde heeft voor boeken en je merkt dat ook in haar praten/gedachten. Voor een boekenworm als ik, kan ze mijn boekbestie worden. Elcke is iemand die in de realiteit ook kan bestaan. Het mooie aan haar is, is dat ze inziet dat haar denken niet altijd zwart/wit mag zijn. Ze evolueert enorm in het verhaal.

Milo is op zijn werk helemaal anders dan hoe hij in zijn privé is. Ik denk dat iedereen dit wel heeft. Maar bij hem is het verschil enorm groot. Hij interesseert mij omdat ik voel dat hij iets te verbergen heeft dat ik leerrijk kan vinden. Wat zeg ik niet, want wederom wil ik niet spoilen. Dit personage heeft een hele weg afgelegd en ik denk dat er nog veel op zijn pad zal komen.

De mama van Milo en Micah komt niet veel naar voren in het verhaal, maar toch heb ik interesse in haar. Het is mooi dat May iemand die 'anders' (gebruik dit woord omdat ik niet wil spoilen) verwerkt in een verhaal. Dat maakt het verhaal nog realistischer.

Ik kan zeggen dat elk personage in dit boek een verhaal heeft. Een geschiedenis die niet van de minste is en hopelijk een toekomst die mooi zal worden. Er zullen nog ups en downs komen bij iedereen daar ben ik zeker van.

In het begin had ik een minder gevoel bij het boek omdat ik niet helemaal mee was met het verhaal. Het voelde te moeilijk aan en ik was bang dat dit over heel het verhaal ging zijn. Na twee hoofdstukken is dit weggevallen. Ik begon mee te zijn met het verhaal doordat ik de personages beter uit elkaar kon halen en de tijden waarin het verhaal afspeelt. Daarna was enkel maar genot.

Absoluut 5 sterren waard. Dit boek staat bij mijn favorieten vanaf nu. Het leest enorm vlot, er zit spanning, erotiek, geheimen, gevoelens en zoveel meer in. Een super feelgood die je aan het denken zet met een toffe eigenheid van de schrijfster die enkel bij haar past. Zeker een aanrader!

Mijn conclusie is dat je dit boek gewoon in huis moet halen en lezen. Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg.

May, ik wil je graag nog eens bedanken voor dit boek!

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure