Eclips

Bella? Achter me hoorde ik Edwards zachte stem. Hij trok me meteen in zijn armen en kuste me opnieuw. Deze kus maakte me bang. Er zat te veel spanning in, zijn lippen drukten te vurig tegen de mijne - alsof hij bang was dat we nog maar weinig tijd hadden. Seatle wordt geplaagd door een serie mysterie moorden. Vampier Victorie zint nog steeds op wraak. Ze lijkt niet te stoppen. Bella is in groot gevaar. Daarnaast kampt Bella met een levensgroot dilemma. Ze moet kiezen tussen haar liefde voor Edward en haar vriendschap met Jacob. Door deze beslissing dreigt de eeuwenlange strijd tussen vampiers en weerwolven weer op te laaien. Na haar eindexamen staat ze voor nog een keuze, de belangrijkste in haar leven die voor het leven of voor de dood.

De cover is voor mij gewoon perfect. Simpel maar krachtig. Ik ben blij met de zwarte editie en het totale plaatje met alle delen klopt gewoon.

Doordat ik alle delen na elkaar lees deze maand, begin ik te wennen aan de schrijfstijl. Nu ik ouder ben, merk ik wel dat de stijl me niet bekoort. Ik weet niet wat het precies is. Het ene deel leest sneller dan het andere. Misschien komt het door de vertaling. Ik hoop ooit de Engelse delen te kopen.

Ik kan het nog altijd niet van mezelf geloven, maar in dit deel vind ik Bella totaal niet aangenaam. Nu pas besef ik dit. Ze ergert me enorm, zeker naar het einde van het verhaal. Bella beseft laat wat Jacob al lang wist. Gelukkig heeft ze een beslissing genomen ondanks deze hard is. Wat ik wel enorm 'raar' vind is dat Bella zo snel over geraakt is, misschien is het daarom een juiste keuze geweest. Geen idee. Wel leuk om erover na te denken. Een liefdesdriehoek is nooit aangenaam denk ik (nooit meegemaakt), er zal altijd pijn zijn bij één of meerdere personen. Naast het ergeren van Bella was ik ook trots op haar als mens. Ze was eens slimmer dan de jaren ervaring die de vampieren hebben. Het was maar 1 vampier in plaats van meerdere.

Soms kan ik Jacob de kop in slaan bij wijze van spreken natuurlijk. Hij is zo opdringerig dat het niet mooi overkomt. Ik weet dat hij zich wil bewijzen, maar vraag toestemming om iets 'intiemer' zoals een zoen , maar nee dat kent hij niet. Tot het einde dan zegt hij zelf jij moet zeggen (op Bella) dat je me wilt zoenen. Ze doet dit dan nog ook omdat Jacob dreigde met de dood. Ik was enorm boos toen ik dit las. Dit doe je gewoon niet!

Wat ik zo mooi in dit boek vind is de houding van Charlie. Zijn vaderrol komt nu mooi naar voren. Ondanks hij zijn dochter lang niet heeft gezien begint hij een band te krijgen met haar. Hij zit met haar in en steunt haar op zijn manier. Dit is mooi om te lezen. Vooral naar het einde dat hij voelt dat er iets gaat gebeuren. Zijn vadersgevoel begint nu echt te komen. Jammer genoeg kan Bella niet alles zeggen, geen idee hoe Charlie zou reageren. Gelukkig zal ze deze keer wel met tijd vertellen wat er Charlie te wachten staat. Daarnaast is het ook mooi dat hij inziet dat Edward een goede jongen is. Het heeft tijd gekost voor hij dit besefte, maar hij ziet het nu in. Dat is het voornaamste.

Toen Edward aan Bella zei dat hij haar vertrouwt op vlak van de weerwolven was ik blij. Hij kan relatieveren, mooi! Edward begint de relatie tegenover de weerwolven anders te gaan bekijken dan sommige familieleden. Zo zie je dat er iets zal veranderen. De bal begint te rollen, zoals ze zeggen. En dit is ook zo, het wordt menens. Er zal samengewerkt moeten worden om te overleven.

Net zoals Twilight geef ik dit boek 4 sterren. Ik geef 4 sterren omdat dit boek het begin is van een nieuwe denkwijze waar samenwerken essentieel zal worden en waar beslissingen eindelijk genomen worden op vlak van liefde. Daarnaast kon ik mij enorm goed inleven in de personages. Dit kon ik zien aan hoe ik mij voelde bij het lezen van het boek. Conclusie: ik ben nog altijd fan en ben blij dat ik ze herlees. Zeker een aanrader!

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure