Back to basic!

Kelly 16 juni 2019
Met dit YA boek ging ik weer even terug to basic. Even terug naar de jaren waar de Fallen serie, Twilight, de Wicca serie, de Onsterfelijken serie etc. de boekenkasten domineerden en menig puber (meisjes) hart veroverd had. Momentum past perfect in dit straatje, een boek met een mooi verhaal, spanning, en niet te veel poespas. Geen heldin, geen allesverslindende liefde.

Sophie ontmoet Wes, een knappe verschijning, op de campus van de universiteit waar haar moeder werkt. Vergis je niet, het is geen romantische ontmoeting. Sophie rijdt Wes aan en Wes rijdt vervolgens na een vreemde reactie weg. Sophie weet niet zo goed wat ze ermee moet, zij gaat juist alle sociale interactie uit de weg om dit soort awkward situaties te voorkomen. Ze gaat dan ook naar school via een online platform.

Sinds hun paden zich gekruist hebben, lijkt Wes overal op te duiken. Sophie krijgt Wes ook niet meer uit haar hoofd, en Wes voelt zich ook ontzettend aangetrokken tot Sophie. Toch is er iets aparts aan Wes en aan de aantrekkingskracht die zij voelt als ze bij hem is. Alsof ze hem al eeuwen kent, alsof dit tussen hen nooit anders is geweest….

De relatie tussen Sophie en Wes heeft een bijzondere basis en Wes draagt een geheim met zich mee. Dat maakt dat de romantische kant van de relatie niet op de voorgrond staat (lees: er wordt niet aldoor gezoend en ´gelieverd´ en ´geschatje´) maar juist het hele mysterie daar en om Wes heen. Samen met Sophie voel je dat er iets is en je wilt dit samen met haar gaan ontdekken.

Zowel de schrijfstijl als de personages zijn dus, zoals ik al zei, back to basic. Mysterieus, doeltreffend, simpel maar toch gedetailleerd. Ik denk dat je dit bijna old school kunt noemen. Dit verhaal en de stijl verhaal ervan zijn te vergelijken met de Fallen serie van Lauren Kate en met de Onsterfelijken serie van Alysson Noel. Boeken die ik heb verslonden aan ´het begin van mijn YA tijdperk´ en die ik nog regelmatig een keer aai als ik langs de kast loop. Ik kan het niet echt omschrijven, het was gewoon ontzettend tof om weer even een YA als deze te lezen.

Dus, ben jij weer even toe aan een YA from the good old days, een vleugje wicca, fantasy, mysterie en liefde? Dan is dit boek een dikke aanrader voor jou!

Oh en trouwens, die cliffhanger in dit boek, ik ben er nog steeds niet overheen.

Meer recensies van Kelly