Om bij weg te dromen!

Kelly 16 juni 2019
Lis Lucassen heeft met haar boek Grenzeloos mijn liefde voor College NA echt wel aangewakkerd. Dus toen ik een berichtje kreeg of ik voor Tinteling Romance dit boek wilde lezen, hoefde ik niet lang na te denken. Ik was wel weer even toe aan een heerlijke New Adult!

Kennedy is een meisje met duidelijke regels voor zichzelf. In haar tijd op de middelbare school is zij altijd gebruikt door meisjes zodat zij bij haar boers konden komen en dat wilde ze nu niet nog eens meemaken. Kennedy wil gewoon rechten studeren, goeie cijfers halen, geen drama en geen jongens. Dit gaat eigenlijk op haar eerste college dag al mis.

Tijdens een van haar vakken moet Kennedy met een groep gaan samen werken. Dat zijn twee kittige meisjes, footballer Linde en quarterback Shay. Kennedy haat Shay vrijwel meteen. Hij was te knap, te populair, te arrogant en hij grijnsde te veel. Bovendien is zijn aanwezigheid veel te intens en kijken mensen haar raar aan als hij in haar buurt is. Daar zit Kennedy niet op te wachten.

Al vrij snel is dit niet het enige drama waar Kennedy in terecht komt. Het volgende wat ik ga vertellen is een kleine spoiler, maar ik vind dat ik deze wel moet benoemen als triggerwarning. Iemand die Kennedy kent wordt namelijk verkracht en Kennedy is eigenlijk de enige die dit weet. Dit zorgt ervoor dat Kennedy zich erg verantwoordelijk voelt voor deze persoon en dat in combinatie met haar eigen verleden maakt dat ze nogal, uhm, fel reageert op situaties die zich voordoen.

Kennedy raakt verstrikt in meer drama en emoties dan zij zelf van plan was. Dit zorgt ervoor dat ze Shay ook meer nodig heeft dan ze van plan was, en dat ze meer gevoelens krijgt voor Shay dan ze van plan was. Al snel is de chemie tussen hen niet meer te ontkennen. En dan begint de drama pas écht.

De schrijfstijl van dit boek is echt ontzettend lekker. De erotische scenes waren niet gênant of awkward, wat nog wel eens wil gebeuren als men niet de juiste woorden gebruikt. Het is vlot geschreven waardoor ik het boek ook met tegenzin weglegde rond 2.30 in de nacht omdat ik toch echt moest gaan slapen.
De personages zijn natuurlijk een beetje stereotyperend, maar hebben wel een eigen karakter. Natuurlijk is de quarterback ook nog eens super knap en gespierd, natuurlijk valt hij op het knappe, sarcastische en teruggetrokken meisje. Oh, Kennedy is trouwens wel echt heel grappig, ik hou van haar droge humor die regelmatig op het randje van kwetsend is. Soms was ik jaloers op haar, omdat zij dus gewoon zegt wat ze denkt en vindt.

Het is soms allemaal een beetje over de top, maar hee, het is een Amerikaanse College New Adult. Ik hou er van, ik kan me echt in die verhalen verliezen en laten meeslepen. Als je van New Adult houdt kan ik je dit boek zéker wel aanraden. Nee, het heeft niet de diepgang zoals de boeken van Colleen Hoover of Jennifer Armentrout hebben, maar er zit zeker een goede, mooie verhaallijn in en genoeg spanning.

Kortom, Shay is een heerlijke New Adult om bij weg te dromen.

Meer recensies van Kelly