Een natte droom

Kelly 12 oktober 2019
Versplinterd verlangen is een beetje de natte droom van iedere fan girl. Je ontmoet per ongeluk de zanger van je favoriete band, die je super aantrekkelijk vindt én hij herkend je ook nog eens als je voor aan bij zijn concert staat. En je dan ook nog eens back stage mag komen.
Voor Linde is dit echter het begin van het einde, het was beter geweest als het bij een droom was gebleven. Haar moeder is alcoholist, haar ouders zijn gescheiden, ze woont bij haar oma, heeft een comfortabele relatie en Linde probeert van haar hobby haar werk te maken. Erg stabiel is het leven van Linde niet, terwijl ze zo naar een veilige haven en toekomst snakt. De ontmoeting met Sverre brengt haar leven dan ook helemaal uit balans.
Deze new adult was erg verfrissend om te lezen. Want 1. De hoofdpersoon ontmoet dus de zanger van haar favo band 2. Beland met hem in bed 3. Linde is 26, Sverre is geen sexy dude van 28 maar van 41 jaar 4. Seksuele taboes worden besproken en 5. Verslavingen en hun impact worden besproken.
Er gebeurt dus een heeeuuule boel in dit boek, maar alles is gedoseerd, afgemeten en in balans. Ik vind het goed dat Emma Zegers een stukje seksualiteit bespreekt, en hoe lastig het kan zijn om dit met je partner te bespreken. Seks moet altijd voor beide partijen genieten zijn. (Even een aanvulling, vreemdgaan is nooit oke!)
Ook het leeftijdsverschil vond ik een fijne afwisseling. In bijna alle NA is het vaak dat een meisje van 21 een hunk van 25 aan de haak slaat. Nu gaat het om een jonge vrouw van 26 en een man van 41. Het zal niet voor iedereen zijn, maar ik vond het tof, weer een taboe dat bespreekbaar gemaakt wordt!
De oorlog in Linde haar hoofd en alle twijfels omtrent haar relatie maken dit boek al een emotionele achtbaan, maar de verslaving van haar moeder en de bijkomende problematieken geven het verhaal diepte. Het voelt ook niet geforceerd, dat er iets dramatisch in de verhaallijn toegevoegd moest worden. De verslaving van de moeder van Linde en de impact ervan zit namelijk door de hele verhaallijn gevlochten.
Dit alles bij elkaar, samen met de fijne, vloeiende, ietwat sarcastische schrijfstijl maakt dat ik erg heb genoten van dit verhaal. De Nederlandstalige New Adults komen in opmars, go and read them baby!

Meer recensies van Kelly