een aanrader

kenji69 15 november 2019
Ik vond dat het boek zeker een aanrader is. Ik heb ook een paar recensies opgezocht en veel mensen vinden het boek heel mooi. Het boek gaat over Willem Storm en zijn zoon Nico. Nico verteld dat hij zijn vader heeft verloren en hoe het is gebeurt. Ik heb een boek gekozen die hetzelfde genre had als de boeken die ik had door gestuurd naar de boekentipper want heb pas een tip gekregen als ik mijn boek al had. Ik vond het verhaal zeer ingewikkeld en het boek leest ook als een dagboek omdat Nico telkens zegt wat er elke dag gebeurt. Het leest dus anders dan dat je gewoon bent. In de eerste zin van het verhaal wordt al meteen verteld dat de vader van Nico vermoord is. Het verhaal is dus een terugblik. Nico zegt bijvoorbeeld in het begin op 20 maart wat er die dag allemaal is gebeurt. Mijn leessmaak blijft hetzelfde omdat ik zulke boeken gewoon het mooist vind om te lezen. Het verhaal is zeer spannend maar ook interessant. Dat maakt de lezer nieuwsgierig en dat zorgt dan voor een spanningselement . Je kan wel zeggen dat het boek geen echte thriller is. Het is lastig te bepalen wat de genre is want het boek heeft genoeg kenmerken die de indruk brengen dat het een roman is, of een avonturenboek. Het boek bestaat dus uit verschillende genres.