Een ontroerend en origineel verhaal waarbij het heden en verleden op een bijzondere manier samenkomen. Het boek behandelt meerdere zware thema’s (dementie, de Tweede Wereldoorlog, trauma’s, eenzaamheid, ingewikkelde relaties etc.). Deze pittige onderwerpen zijn op een knappe manier door elkaar gevlochten.

Bianca Boer heeft een hele fijne schrijfstijl. Door haar directe en compacte stijl leest het verhaal heel vlot blijf je gedurende het hele boek geboeid. Met name de filmscènes die in het boek worden beschreven blijven mij bij. Ze worden heel beeldend beschreven, waardoor je in het verhaal wordt gezogen en jezelf in de film waant.

Bovendien komen de hoofdpersonen heel overtuigend en echt over. De grootmoeder zie je helemaal voor je en ook haar dementie wordt in mijn ogen realistisch beschreven. Hoewel Judith niet altijd de meest voor de hand liggende beslissingen neemt, zoals bijvoorbeeld haar grootmoeder meenemen naar de filmset, geloof ik haar personage wel. Ze is nog jong, gaat door een moeilijke periode en probeert alles zo goed mogelijk te doen.

Reacties op: Een ontroerend verhaal waarin het heden en het verleden samenkomen

Draaidagen - Bianca Boer