Kim 02 mei 2014
Dit verhaal is losjes gebaseerd op het sprookje van Assepoester. Alleen dan wat moderner. En ik moet zeggen het is ook heel goed gelukt. Je moet wel even zoeken naar de overeenkomsten, maar die zijn er wel. Het is een heel spannend verhaal. Het is moeilijk om het boek weg te leggen, je wilt door blijven lezen. De schrijfster heeft ook een interessante invalshoek gekozen, door te kiezen voor een robotmeisje als hoofdpersoon. Ook het feit dat het afspeelt in Peking is iets wat je niet vaak voorbij ziet komen. Cinder wordt uiteraard verliefd op de prins, maar dit loopt heel anders als je zou verwachten. Dat vond ik eigenlijk ook wel jammer. Maar ik blijf hopen dat het nog goed komt. Gelukkig is dit boek het eerste deel van een complete serie, dus ik blijf hopen. Het is een aanrader voor liefhebbers van het zogenoemde dystopia genre. Maar ook als je daar niet van houdt denk ik dat het een goed boek is.

Meer recensies van Kim