Kim 03 mei 2014
Ik ben dit boek vaker tegengekomen. Alhoewel ik niet direct in de doelgroep val, vond ik de reacties op het boek goed genoeg om het ook eens te proberen. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Het is een dik boek om te lezen, maar dan heb je ook wat. Het is heel spannend geschreven. Het is moeilijk weg te leggen. Wat mij vooral aansprak waren de fantasy elementen die erin zitten. Sommige kinderen blijken over geheime krachten te beschikken. De personages worden goed vormgegeven. Er zijn veel personages dat wel, maar ze hebben ieder wel hun kwaliteiten. Je hebt ook een duidelijk verschil tussen de goede en de slechte kant. Ook het feit dat de kinderen zullen moeten overleven zonder ouders of andere volwassenen. Het is interessant om te zien hoe ze daarmee omgaan. Dit boek is in ieder geval een aanrader voor kinderen vanaf 12 jaar. Zeker voor jongens is dit een goed boek. Maar volwassenen die houden van het fantasy of science fiction genre, zullen dit boek kunnen waarderen. Ik ga in ieder geval zeker ook de volgende delen lezen.

Meer recensies van Kim