Ijzersterk!

Kimberly 02 september 2015
Kronieken van de Onderwereld was een jaar geleden nog niet mijn favoriete serie. Ik had deel 1 (Stad van Beenderen) en een klein deeltje van deel 2 (Stad van Vuur) gelezen. Met gemengde gevoelens heb ik de boeken weg gelegd omdat ik niet geheel blij was met de relatie tussen Jace en Clary. Het was niet het perfecte romantische koppeltje dat ik in gedachten had, maar dat is misschien hetgeen wat de boeken zo anders maken. Tot enkele meiden me aanraadden om toch verder te gaan. Vliegensvlug heb ik deel twee uitgelezen en ben als een razende aan deel 3 begonnen. Wat had ik achteraf enorm spijt van dat ik toentertijd niet verder was gegaan met de Kronieken van de Onderwereld.

Alle antwoorden lagen in dit boek klaar. Cassandra wist zichzelf te overtreffen door het verhaal dat ze zo goed in elkaar gestoken had. Er waren ook aardig veel plottwisten in het verhaal aanwezig. Dat ik naar een zakdoek heb gegrepen schaam ik me ook totaal niet voor. Ze wist me in de ban te houden met haar verhaal en dat zou ook grotendeels komen door de schrijfstijl die tip top in orde was. Zoals ik al eerder vermeld had, alle antwoorden dat ik wou weten lagen in dit boek klaar. Er veranderd onder ander iets definitief in het leven van Clary en Jace. De familie Lightwood wordt geteisterd door hun ergste vijand en hun gezin wordt geraakt vanuit de schaduw en eeuwig littekens met zich meebrengen. Ik ben helemaal fan van de boeken. Met smacht verlang ik naar het volgende deel. Ik ben een fan!

Tip: Als je de boeken van The Infernal Devices serie van Cassandra Clare hebt liggen thuis is het handig om deze te beginnen lezen achter dit boek (Kronieken van de Onderwereld # Stad van Glas). Ben je verplicht om deze hierna te lezen? Néé, natuurlijk niet maar het is een tip dat veel recensie schrijvers of YA-lezers aanraden. Ikzelf heb de boeken in het Engels en aangezien mijn Engels niet is hoe het moet zijn pas ik even.

Meer recensies van Kimberly