Kimberly 03 juli 2020
Toen ik dit boek meerdere malen voorbij zag komen op Instagram, werd ik toch wel erg nieuwsgierig. Vandaar dat ik dit boek heb gekocht, en ik heb het in een ruk uitgelezen.

Sprakeloos verliefd gaat over Skylar die na de break-up met haar vriend tijdelijk bij haar moeder en haar nieuwe gezin gaat wonen, inclusief Jesse, David en Quint de zonen van haar moeders nieuwe vriend.
Skylar leert Jesse, de oudste en met wie ze de zolder en een badkamer moet delen, steeds beter kennen. Skylar komt erachter dat Jesse een grote indruk op haar maakt, maar haar verleden laat niet toe iemand zo dichtbij te laten komen.

Toen ik begon met lezen gleden mijn ogen over de zinnen, het voelde alsof mijn eigen hersenen mij voorlazen. De zinnen zijn erg fijn te lezen en de manier van schrijven voelde heel fijn aan. Vandaar dat ik dit boek in een middag uit had!
Het boek is heel realistisch geschreven, Emma Anna heeft de personages in dit boek de tijd gegeven, en dat merk je ook. Over elk detail is goed nagedacht en de personages groeien naar elkaar toe zonder dat het saai of langdradig is. Ik vond Skylar en Jesse als personages zo leuk om te lezen, de onhandigheden lieten mij regelmatig hardop lachen. Ondanks dat dit boek ook zeker de nodige humor bevat, heeft het ook gevoelige onderwerpen aangesneden.

Je leest het verhaal het meest vanuit Skylar, maar een aantal hoofdstukken zijn geschreven vanuit Jesse. Ik vond dit heel interessant. In alle voorgaande boeken die ik heb gelezen, is er vaak geschreven vanuit een persoon of vanuit twee personen in ongeveer gelijke mate. Ik vind het heel prettig dat het meeste van het verhaal vanuit Skylar wordt verteld, zo blijft het toch een beetje haar verhaal. De hoofstukken van Jesse geven inzichten in zijn gedachten en gevoelens zonder het te veel te laten worden. Dat vind ik een super toevoeging aan het boek. Elke bladzijde van dit boek was nodig om tot dit verhaal te komen, ik heb op geen enkel moment het verhaal saai of langdradig gevonden, elk woord was perfect.

Emma Anna is vanaf nu een van mijn favoriete Nederlandse auteurs, en Sprakeloos verliefd een van mijn favoriete boeken!
En stiekem hoop ik dat dit niet het einde was van Skylar en Jesse.

Meer recensies van Kimberly