Net niet

Kimberly R. 30 september 2019 Hebban Team
These Divided shores gaat verder waar het eerste deel These Rebel waves ophoudt. Ook nu zien we wat er is gebeurd met Lu, Vex en Ben. De strijd om het voortbestaan van Grace Loray staat nog steeds op het spel en de raiders moeten samenkomen om in opstand te kunnen komen tegen Elazar.

Het verhaal wordt wederom vanuit de verschillende perspectieven verteld wat er voor zorgt dat je het gehele verhaal komt te weten. Dit is zeker een zeer positief aspect aan het boek. Doordat het verhaal verder gaat waar deel 1 is gestopt begint het verhaal snel en lijkt er een goed tempo in te zitten. Helaas verdwijnt dit tempo al zeer snel uit het verhaal. De schrijfster is ook in dit boek weer zeer uitgebreid in de omschrijvingen en alle andere aspecten van het verhaal. Uiteraard geeft dit een duidelijk beeld, maar helaas zorgt het er ook voor dat het te langdradig wordt. Het verhaal had even goed verteld kunnen worden met 200 pagina's minder en dan nog had je er niets aan gemist. Dit zorgde er voor dat het af en toe erg lastig door te komen was.

De plottwist welke voor spanning en verrassing zouden moeten zorgen deden dit helaas niet. Doordat alles zo uitgekauwd werd was er weinig ruimte voor het verrassingselement en werd het verhaal al heel snel erg voorspelbaar.

Het verhaal is absoluut mooi bedacht en dit had een succes kunnen zijn. Echter door de behoefte van de schrijfster om alles tot in de kleinste details uit te leggen is het verhaal het gewoon net niet. En dat is zonde.

Meer recensies van Kimberly R.