Mega sterk tweede deel!

KimCoenen85 06 december 2022
Na het lezen van De gifgave wilde ik zeker het vervolg en dus het tweede deel van deze serie lezen. Alleen al toen ik de aankondiging zal dat het tweede deel eraan kwam werd ik dolenthousiast. De cover sluit prachtig aan op de cover van het eerste deel. De vorige was een zwarte cover met slagenhuid. Ditmaal een bloedrode cover met beenderen. Het sluit ook prachtig aan bij de titel van het boek. Aangezien het eerste deel van deze serie me enorm goed is bevallen, heb ik hoge verwachtingen van het tweede deel van deze serie.

Het verhaal sluit naadloos aan op het eerste deel en stapt gelijk in op de gevangenschap van Zaya en Asper. Het was voor mij wel enige tijd geleden dat ik het eerste deel las, dus ik had even tijd nodig om terug in het verhaal en de verschillende personages te komen.

Rani de Vadder schrijft heerlijk vlot en krachtig en weet hiermee echt het young adult en fantasy gevoel te pakken. Door haar schrijfstijl zit ik ook weer vrij snel in de verhaallijn en voel ik me verbonden met de verschillende personages. Met name Asper weet als personage mijn hart te raken. Ditmaal is de verhaallijn nog een stuk spannender en heftiger dan het eerste deel. De verhaallijn is wederom super sterk en goed opgebouwd. De spannende gebeurtenissen, hinderlagen en gevechten volgen elkaar in dit deel voor mijn gevoel zich nog sneller op, waardoor ik het boek echt moeilijk weg kon leggen. Daarnaast zijn de hoofdstukken relatief kort waardoor je geneigd bent nog even een hoofdstuk te lezen. Rani weet eigenlijk de gehele verhaallijn de spanningsboog enorm gespannen te houden. Hierdoor zit je als lezer echt constant op het puntje van je stoel.

Het plot was echt subliem. De puzzelstukjes en het verhaal paste echt enorm goed in elkaar en wist me echt te verrassen. Hierdoor was het plot echt een ontknoping op alle voorgaande gebeurtenissen. Na het plot weet Rani ook nog op verrassende wijze het boek perfect af te ronden, waardoor je het boek met een tevreden en goed gevoel dichtslaat.

Het tweede deel van deze fantastische young adult was een geweldig, spannend en verrassend goed vervolg op het eerste deel De gifgenoten. Wel is het lezen van deel 1 echt aan te raden. Voor iedere young adult en fantasy lezer is deze serie absoluut een aanrader om te gaan lezen.
Ik kijk in ieder geval nu al uit naar meer verhalen van Rani in de toekomst.

Meer recensies van KimCoenen85