Duik in het bizarre leven van Jade Bennet. Ze verhuisd naar Amerika en moet daar haar nieuwe leven opbouwen. Het bevalt haar goed tot dat ze op haar school een aanslag mee maakt en overleefd. Na onderzoek blijkt dat de dader op haar uit is. Jade moet onderduiken en een nieuwe identiteit aannemen, daarmee moet ze voor de tweede keer een nieuw leven starten maar dit keer ook zonder haar ouders. Ze start haar nieuwe leven op een bewaakte privéschool voor moeilijk opvoedbare kinderen. Ondertussen gaat de politie op zoek naar de dader van de aanslag. Het duurt een tijdje voordat ze haar plek daar heeft gevonden, dan blijkt dat de dader van de aanslag haar opnieuw heeft gevonden..

Het boek boeide me eigenlijk gelijk vanaf het begin en je raakte heel snel bij de hoofdpersoon Jade betrokken. Je leeft het avontuur echt met haar mee. Aangezien ik zo in het boek werd getrokken bleef ik maar doorlezen en kon ik het nog maar moeilijk weg leggen. Er zit een goede en verrassende spanningsopbouw in waardoor dat je in het verhaal betrokken bleef. De personages in het boek worden duidelijk en levendig beschreven waardoor je een goed beeld hebt hoe de personages een band met elkaar vormden. Je krijgt er een goed beeld van zonder dat het langdradig werd of de verhaallijn in de weg zat. De schrijfstijl was prettig en levendig, en ook verrassend. Het verhaal had verassende ontwikkelingen die ik als lezer niet verwachtte waardoor het een extra boeiend verhaal voor me werd.

Reacties op: Een echte spannende must-read! Ik wacht dan ook met spanning op deel 2

Het gevecht - Esmee Buijze
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,00