Ondanks mindere kwaliteit niet te missen vanwege ijzersterke Robin en Strike

Kiki 10 juli 2020
Robin en Strike, Strike en Robin. Wat een verrukkelijk en ijzersterk koppel. Levensechte karakters die meer en meer naar elkaar toe groeien om dan ineens weer lijnrecht tegenover elkaar te staan.

De ervaren Strike, altijd in gevecht met zichzelf, zijn liefdes, zijn prothese, zijn bankrekening. De waanzinnig wilskrachtige en warme Robin, die steeds verder afdwaalt van het pad dat het leven voor haar weg gelegd leek te hebben, de meest menselijke speurder aller tijden, die angsten en terughoudendheid rijmt met dappere en soms impulsieve inventiviteit. Wat houd ik toch van ze.

En al is dit boek te dik, de aanloop te lang en de plot te complex, en al hoop ik dat nummer 5 weer de kwaliteit heeft van Koekkoeksjong en Het slechte pad, ik zou ook dit deel niet willen missen. Afgezien van Robin en Strike komt dat ook door de levendige en scherp getekende personages en altijd boeiende dialogen. Zelfs als ik de draad volledig kwijt ben
leest het nog lekker weg.

Serie overigens verrukkelijk verfilmd door HBO

Status : met veel plezier uitgelezen!

(algehele visie op Hebban lijkt te zijn dat je een boek uitgelezen moet hebben om het te mogen beoordelen. Dat vind ik lastig en jammer. Immers...alleen lezers die een boek echt boeiend vinden lezen het uit. Dan mis ik dus het oordeel van de lezers die het boek om welke reden dan ook niet uit hebben gelezen. Natuurlijk kun je niet oordelen op een paar pagina's maar mijns inziens wel op een serieuze leespoging. Met enkel recensies van lezers die een boek volledig uitgelezen hebben krijg je eenzijdige beoordelingen)

Meer recensies van Kiki