Indrukwekkend verhaal en met humor geschreven!

Kitty Bruggeman 21 oktober 2019 Hebban Team
Holy Trientje is een roman met iets meer dan 400 pagina’s die je op ontroerende en humoristische wijze mee neemt in het avontuur van de 86-jarige non Trientje.

De non Trientje van Dijk is door ‘Lief Heertje’ geroepen om in de voetsporen te treden van zuster Kathleen, een vredesactiviste uit Amerika. Om de mensheid te redden wil ze actie gaan voeren om alle kernwapen de wereld uit te helpen. Dit avontuur onderneemt ze met haar nichtje Regina en haar dementerende vader en Bonnie en Yoshido, alle twee slachtoffer van kernwapens.

Indrukwekkend vind ik dat de roman gebaseerd is op waargebeurde feiten. Dit samen met de mooie schrijfstijl en de nodige humor maakt dat dit boek leest als een trein. Na een uiterst verwarrende proloog is het boek opgebouwd uit twee delen. In het eerste deel leer je de hoofdpersonen en hun voorgeschiedenis echt goed kennen. Regelmatig heb ik me afgevraagd waar het verhaal toe zou leiden.... Dat wordt duidelijk in het tweede deel. Alle hoofdpersonen komen op een bijzondere manier samen. Vanaf dat moment wil je alleen maar verder lezen om te weten hoe het afloopt. Zo knap opgebouwd en geschreven! Ik heb gesmuld.

Holy Trientje is een roman die je aanzet tot denken, maar ook laat lachen. Een verhaal om niet te vergeten. Trientje en haar actiegroep hebben mijn hart gestolen.

Meer recensies van Kitty Bruggeman