kobelecompte Auteur

Korniev is geen boek voor iedereen. Het is geen roman met een klassieke opbouw. Het is evenmin een boek dat je snel even leest. Korniev is wel een boek dat je af en toe weglegt om te mijmeren over de net gelezen passages. Auteur Kobe Lecompte vraagt traagheid aan de lezer. Kobe daagt je uit door jou te vertellen dat het boek waarschijnlijk niet voor jou geschreven is. Of ben jij net wel die persoon die zin heeft in diepgang? Ben jij diegene die meer wil lezen dan enkel een verhaal? Sla dan dit boek open en lees Korniev
als een schatkamer vol verhalende diepgang, psychologie en filosofie.

Korniev vertelt verschillende verhalen. Centrale figuur is een vlieg die in al zijn eenvoud verschillende levens doorkruist. Hij maakt deel uit van het huishouden van Bartòk en zijn trouwe hond Lazar. Of tenminste, dat mag hij
dromen, want hebben Bartók en Lazar wel evenveel oog voor hem? Nu en dan vliegt vlieg langs de belevenissen van de broers Otis en Tibor die na de vreselijke verwaarlozing en mishandeling van hun ouders van elkaar vervreemden. Vlieg leeft mee met diezelfde Otis, die opklimt uit diepere dalen door het lezen van de Bijbel en het omgaan met zijn nieuwe vriend Wies, die het ook moeilijk heeft. Ondertussen is vlieg getuige van de ontluikende vriendschap tussen de mysterieuze Bartók en de ambitieuze professor Pertus. Vlieg leert de warmte van vriendschap kennen. Het al dan niet kunnen voelen van liefde. Teleurstelling, misbruik van vertrouwen en de kracht van het bundelen van krachten. Korniev is een bundeling van emoties,
gedachten en levenslessen. Nogmaals,... een schatkamer vol verhalende diepgang, psychologie en filosofie om te ontdekken.

Reacties op: Is KORNIEV echt niet voor iedereen?

Korniev - Kobe Lecompte