Te moeilijk

Kobigames 12 november 2019
Ik kreeg dit boek via de boekentipper, maar ik vind het een erg moeilijk boek.

Ik heb geprobeerd om het te lezen maar het lukte niet echt. Ik heb toen naar de film gekeken, die begreep ik wel maar het boek staat er wel erg ver van de film.

Dit boek gaat over Roland die een scherpschutter is en die kost wat kost de toren wil beschermen. Zijn grote tegenstander is de man in het zwart en hij begint een vriendschap met aardse jongen Jake.
Het verhaal deed me denken aan de “neverending story” waarbij ook een mensenkind een boekenheld helpt om de ivoren toren te beschermen en zo fantasyland te redden. Ik vond dit boek wel gemakkelijker om te lezen, ook al omdat het veel beter aansloot bij de film.
Ik vind lezen heel erg moeilijk omdat ik heel moeilijk in een nieuwe verhaallijn kan komen, als die dan nog zo ingewikkeld is als deze waarbij zelf de schrijver van het boek een personage meedoet, wordt het helemaal moeilijk. Ik heb het boek dan ook niet uitgelezen.

Als ik de boekentipper nog zal gebruiken, zou ik volgende keer graag een eenvoudiger boek willen met 1 duidelijke verhaallijn.