Ik zie dat er nog niemand een recensie heeft geschreven voor dit boek dus ik zal de spits wel afbijten. Ik vond dit persoonlijk een geweldig boek. Eindelijk een volwassen auteur die niet doet alsof hij snapt wat een tiener denkt en voelt maar die dan een autobiografie schrijft over zichzelf met waar zijn geaardheid (homoseksualiteit) de voortouw neemt. Je krijgt een blik in het leven van het begin van de levensperiode van de auteur. Het is geen cliché en stereotype verhaal over een zwak meisje en een sterke jongen of over een tiener met depressie en/of een eetstoornis die je dan snel hebt uitgelezen zonder echt het verhaal aangevoeld te hebben. Alsof dat het enige is dat er in tieners omgaan. Ik zou vier sterren geven voor dit boek. Ik moet uiteraard niet continu positief zijn als er ook een minpunt is aan het boek. Wat ik tegen vind vallen hoewel het, het boek niet slechter zal maken is dat het zeker wel vijftig pagina’s duurde voor me( misschien voor andere minder) voor ik wist wat Tom’ s geaardheid was (niet dat het iets uitmaakt natuurlijk) en de tijd waarin het verhaal zich afspeelde. Dus het boek zou voor mij eigenlijk wat duidelijker mogen op dat vlak maar het is zo goed geschreven dat dat klein puntje eigenlijk alles behalve doorweegt. Ik raad het zeker aan voor jong en oud.

Reacties op: Aanrader

Kartonnen dozen - Tom Lanoye
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,00 Bestel het e-book € 7,99