Terechte bestseller of opgeklopte hype?

kouk 10 juli 2016
De 14 jarige Evie woont met haar net gescheiden moeder in California. Terwijl haar moeder opgaat in een alternatieve levensstijl in een bijbehorende vriendengroep, is Evie zoekende.

Maar dan ontmoet ze Suzanne, het meisje met het donkere haar .

Suzanne is het populairste van een groepje meisjes.

Evie die eenzaam is en hunkert om te worden gezien, laat zich meenemen naar de commune waar Suzanne en de meisjes deel vanuit maken!

Evie kan zich dan nog niet voorstellen in wat voor nachtmerrie ze terechtkom en dat de hele wereld deze commune zal kennen!

Leider van deze commune is Russell, een charismatische man die als muzikant nergens aan de bak komt..

Zijn invloed is groot op de mensen binnen de commune, zelfs zo groot dat ze bereid zijn om alles voor hem te doen!..

Interessante kijk op een schokkend & waargebeurd verhaal wat Emma Cline in een fictief jasje heeft gegoten, maar mij heeft het helaas niet helemaal weten te raken!

Ik was vooral teleurgesteld in de wat saaie, lang draderige stukken in het boek, met name de hoofdstukken die zich in het ''nu'' afspelen en waarbij Evie van middelbare leeftijd is.

Hoe een groep mensen zo blindelings één man kunnen volgen blijft mij een raadsel en daar heb ik na het lezen van dit boek ook geen antwoord op gekregen!

Meer recensies van kouk