Yours truly, Nimrod

Kristel 16 juni 2019

SAMENVATTING:
Eugène Hamer (adviseur van defensie) komt net terug van een missie uit Kiev, en zijn assistentie wordt al verzocht bij een zeer lugubere moordzaak. Inspecteur Neli Panka onderzoekt de moorden op een voormalig officier en zijn vrouw, beide lichamen zijn op extreme werkwijze gemarteld. Tot ieders verbazing vinden ze een jongen in de kast, die getuige is geweest van dit gruwelijk tafereel. Beiden zijn genoodzaakt in deze zaak samen te werken, een zaak die meer op een kat en muis spel lijkt want de moordenaar is bijzonder vindingrijk, hij daagt hen zelfs uit om hem te zoeken want hij is nog niet klaar met zijn slachting. Pas als zijn wraak compleet is, stopt hij met moorden.
MIJN MENING:
Wat een kanjer van een eerste kennismaking met Johan Andersen was dit. Een auteur die je gewoon moet volgen. Natuurlijk had ik geen idee wat er me te wachten stond van dit boek, maar was versteld. Hij beukt onmiddellijk op je in met een afgrijselijke moord, dat zo treffend beschreven is dat het je niet koud kan laten. Het verhaal dreunt verder van de één moord naar de andere, met niet al te korte hoofdstukken en een goed gevulde 413 pagina’s. Je leert de hoofdpersonen voldoende kennen om appreciatie op te brengen. En eerlijk gezegd zou ik dit boek graag verfilmd zien. Het enige minpuntje vond ik dat er teveel afkortingen van organisaties in werden vermeld die meespeelden in het verhaal en ik even de weg kwijt was, anders had het boek voor mij zeker 5* waard geweest.
RAAD IK DIT BOEK AAN?
Zeker weten en ik kijk al uit naar een vervolg, want volgens mij zit dat er dik in.
4.5*
Met dank aan ThrillZone en Harper Collins