AUTEUR:
Sandra J. Paul bekend van onder meer haar young – adult serie De Eilanden, en thrillers Azerty en Moordspel. Steeds hanteert zij haar pen met een vleugje van het paranormale. Hartslag, is daar en tegen een bijzonder gevoelig verhaal over ziekte, verlies en afscheid nemen onder vrienden. Eerder dit jaar kwam De duistere school uit, een jeugdboek dat ontzettend in de smaak viel bij zowel de jeugd als de niet zo jeugdige lezers onder ons. Ook ik was onmiddellijk verkocht aan de schrijfstijl van deze getalenteerde auteur.
THRILLER:
Jim Vermeersch, een bekende banketbakker in Londen heeft het goed voor elkaar. Hij bezit alles wat hij kan verlangen, een prachtige zaak, getrouwd met Iris en samen hebben ze een puber zoon, Vince. Tot wanneer hij op een dag ontwaakt, en zich niets meer kan herinneren wat er de afgelopen twee jaar is gebeurd, of hoe hij terug in zijn ouderlijk huis in België is terechtgekomen. Zijn vrouw is verdwenen en Vince waar hij steeds een goede band mee had, wil niets meer met hem te maken hebben en scheldt hem geregeld de huid vol. Wat is er met Iris gebeurd? Is het mogelijk dat hij haar heeft vermoord? En wie is die roodharige vrouw in die groene jurk die steeds in zijn herinneringen opduikt?
MIJN MENING:
Dat de schrijfstijl van Sandra J. Paul bijzonder vlot leest was niet nieuw voor mij, maar dit boek heeft me toch ontzettend geroerd. Een verhaal dat enorm vlot leest door enerzijds niet al te lange hoofstukken, geen overdadige personages zodat elk figuur mooi uitgewerkt is en je ze stuk voor stuk goed leert kennen en aanvoelen. De gevoelige onderwerpen die hier en daar aangesneden worden. Neem daarbij nog een relaas dat onmiddellijk je aandacht trekt en je niet loslaat tot het einde omdat Sandra je steeds opnieuw en opnieuw op een verkeerd spoor zet, tot zelfs op de eindstreep waar ze je nog eens omverblaast. Tel alles bij elkaar op en je komt tot een schitterend verhaal dat voor mij meer dan zijn 5* waard is.
MIJN WAARDERING:
Met dank aan Thrillers and More en uitgeverij Hamley Books voor de leuke leesclub.
Kristel.

Reacties op: Soms is het leven dat we ons herinneren niet het leven dat we hebben geleid.

Kwijt - Sandra J. Paul
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,95