Gedane zaken nemen geen keer.

Kristel 12 november 2019

AUTEUR:
Tess Gerritsen 1953
Amerikaanse auteur die er in slaagt meerdere bestsellers te schrijven zowel in De Verenigde Staten als in 40 andere landen. Waarvan in totaal meer dan 30 miljoen exemplaren over de hele wereld zijn verkocht. Schrijft merendeels thrillers en is overbekend geworden met haar reeks Rizzoli & Isles die ook een veelbekeken serie op tv was en nog steeds is.
THRILLER:
Ava wilt even haar problemen in Boston ontvluchten en huurt tijdelijk Brody’s Watch in Maine. Een oud huis dat dateert van 1861 en eigendom is geweest van kapitein Jeremiah T. brodie die 10 jaar later vermist is geraakt op zee. Elk huis heeft zijn eigen geluiden en geuren, maar hier ondervindt Ava toch eigenaardige dingen, in het begin wijt ze dit aan een glaasje alcohol teveel maar ze kan dit niet blijven negeren. In het dorp aan de kust gaan al jarenlang de geruchten dat er een geest ronddwaalt in het huis, er zijn trouwens vroeger al enkele slachtoffers gevallen. Ava wil haar problemen in Boston ontvluchten, maar ze loopt regelrecht in grotere problemen.
MIJN MENING:
Wat een verschil met haar vorige boeken, hier snijdt ze het mysterieuze, beetje het paranormale aan. Van de eerdere romantische thriller van destijds is er nu sprake van hier en daar een pittige seks scene. Wat mij niet stoorde, want ik vond er net genoeg onderhuidse spanning in zitten. Een mooi uitgewerkt hoofdpersoon waaruit steeds wordt gesproken. Nog steeds zoals we van haar gewoon zijn een bijzonder vlotte schrijfstijl met korte hoofdstukken. Dat maakt dat ik het boek ontzettend vlug heb uitgelezen. Heel nieuwsgierig ben ik, of ze deze tendens gaat aanhouden en kijk reikhalzend uit naar haar volgende boek.
Met dank aan ThrillZone voor het leesclcub boek.

Meer recensies van Kristel