Kattenbijbel voor ieder niveau kattenliefhebber

KvdRuit 25 oktober 2019
“Als de kat het voor het zeggen had ”is een ‘musthave’ voor alle mensen die met katten omgaan, Denk hierbij aan katteneigenaren en professionals zoals bijvoorbeeld dierenartsen of kattentrimmers. Zelfs voor de doorgewinterde katteneigenaar bevat dit dikke boek nog relevante informatie. Mijn kennis over katten is weer flink opgefrist.
Afgelopen maand verwelkomde ik mijn nieuwe kitten. Dit boek is voor mij een bron van handige weetjes en een stappenplan, om de koppeling met mijn 2 Brits Kortharen tot een succes te maken. Er staat o.a. beschreven waar je op moet letten als je een kitten wilt aanschaffen, hoe je je kat kunt opvoeden en waar je krabpalen, de voer- en drinkbakken het beste kunt neerzetten. Ook leer ik in dit boek veel over kattengedrag. Dit boek geeft daarnaast alternatieven die veel beter werken dan afstraffen. Ook lees ik dat je aan kleine signalen al eerder kunt zien hoe gezond je kat is. Al met al zeer complete, praktische informatie en tips over leven met katten, hun gedrag en leefomgeving.
Liesbeth Puts is een kattengedragsdeskundige met een eigen praktijk. De toon van haar boek is vriendelijk en prettig. Daardoor komt de informatie niet belerend over op de lezer. Ik zie een duidelijke opbouw in het boek. De foto’s in het boek vind ik zó mooi en herkenbaar. Feiten over katten en antwoorden op vragen uit de praktijk staan in een apart gekleurd stukje met een voetafdruk van een kat. Dat is wel gemakkelijk, zodat het de lezer niet zal ontgaan.
Uit eigen ervaring kan ik dit boek van harte aanbevelen. Dit boek is verkrijgbaar in de boekhandel en online.

Meer recensies van KvdRuit