De baas

Lacuna1985 28 juni 2019
Helaas klopt de omschrijving van het boek niet helemaal. Op de eerste date doet Chase zich als een oud schoolvriendje voor en pas later als neef. Ook dat zij elkaar niet eerder meer tegen klopt niet. Want Reese komt Chase nog zeker wel tegen voordat zij voor hem gaat werken. Maar dat terzijde, want het verhaal wordt er zeker niet minder leuk van.

Als je het boek ziet en de omschrijving leest lijkt het dat het een standaard kantoor romance is. Maar dat is het zeker niet. Het verhaal wordt voornamelijk vanuit het oogpunt van Reese verteld, af en toe komt er een hoofdstuk van Chase voorbij. Ze hebben beide veel mee gemaakt wat ze steeds beetje bij beetje aan elkaar vertellen. In het begin probeert Reese, Chase bij haar uit de buurt te houden. Dat lukt haar uiteindelijk niet. Ze raken verwikkeld in een lastige situatie. Er gebeuren dingen in hun leven waardoor het spannend blijft om te lezen en het zeker niet voorspelbaar is.

De personages zijn goed uitgewerkt. De schrijfstijl is erg fijn en de vertaling is ook goed. Het is een boek wat je met een lach en een traan leest en die je lastig weg legt. De erotische scenes zijn duidelijk aanwezig al draait het daar niet hoofdzakelijk om. Wat ik het lastige vond is juist om afscheid te moeten nemen van deze personages. Wie weet dat er ooit nog een vervolg komt al is het verhaal wel met een epiloog afgesloten.

Meer recensies van Lacuna1985