Onvoorwaardelijk mooi

Lacuna1985 01 augustus 2019
Als Tate aankomt bij het appartement van haar broer kan zij niet naar binnen. Er ligt een dronken man tegen de deur. Corbin (de broer van Tate) belt naar een vriend om Tate te helpen de persoon voor de deur te verplaatsen. Maar al gauw komt ze er achter dat de dronken man de vriend is van haar broer. Ze moet hem mee nemen naar binnen om zijn roes te laten uitslapen. De volgende dag begint het meteen met de spanning die tussen hun voelbaar is. Vanuit daar wordt dat alleen maar verder ontwikkeld.

Het boek wordt vanuit beide personages geschreven. Tate is het heden en Miles is het verleden. In het heden is het een mooi verhaal met soms enige herhaling. De erotische scenes zijn goed geschreven maar ook weer niet te heftig. Het is een boek waarvan je eerst denkt dat het een standaard verhaal zal zijn maar al snel raak je betrokken bij beide personages. Door de stukken in het verleden kom je er achter waarom Miles geen liefde en relatie kan hebben. Soms heb ik met ingehouden adem zitten lezen. De hoofdstukken in het verleden zijn een beetje raar beschreven. De schrijfstijl is anders dan het heden en waren de teksten ook in het midden gezet. Dat was in het begin wat lastig maar al snel merkte ik dat niet eens meer.

Over het algemeen heeft het boek verder een fijne schrijfstijl. Ondanks sommige herhalingen en dat het soms ook wat voorspelbaar is wilde ik maar door blijven lezen en weten hoe het zou gaan aflopen. Op het einde was er nog een epiloog waardoor het verhaal mooi afgerond is en je met een goed gevoel het boek kan sluiten.

Meer recensies van Lacuna1985