Recensie Dit is Gomorrah van auteur Tom Chatfield
Dit boek gaat over vriendschap, haat, hacken, sociale media, identiteitsfraude, islamitische staat, darkwebs, de geheime dienst, vertrouwen, diverse groeperingen en overgave aan volstrekt vreemden om te overleven bij gevaar.
Hoofdpersoon is Azi Bello een Engelse hacker. Die zich veilig waant in zijn eigen wereld omringd door zijn computers in zijn schuurtje. Waar hij in een paar muisklikken iemands identiteit overneemt.
Die in diverse computers inbreekt en zo voor hem belangrijke informatie krijgt.
Totdat de geheime dienst op de deur van zijn schuurtje klopt. Vanaf dan is niets meer wat het lijkt. Is hij zijn leven niet meer zeker. Dan moet hij zijn kennis van hacken gebruiken om de mensheid te redden als de wereld om hem heen in vuur en vlamkomt te staan.
Ik vond het een prachtig boek om te lezen.
De technische details over hacken en de computer wereld worden duidelijk uitgelegd.vanaf de eerste bladzijde krijg je een band met de hoofdpersonen. Is het alsof je zelf onderdeell wordt van het verhaal.
Het geweld overheerst niet.
Het geweld en de inkijk in de jihadisten van Islamitische staat zijn rauw en cru maar wel op waarheid berustend. Je krijgt geen sympathie met deze strijders maar wel een inkijk in hun wereld.
Het verhaal is ook doorspekt met humor en spanning.
Je wilt het naadje van de kous weten. Het grote waarom.
Bedankt Luitingh Sijthoff voor dit recensie exemplaar.

Reacties op: Dit is Gomorrah

Dit is Gomorrah - Tom Chatfield