Hannelore meisje uit de sekte
Auteur: Frank Krake
Leesbeleving:
Door dit boek te lezen kijk je 15 jaar lang door de ogen van het meisje Hannelore wat het leven in een sekte met een mens doet.
Het boek is zo levensecht en beeldend geschreven dat je alles wat Hannelore meemaakt zelf meemaakt en voelt.
Het verhaal kruipt je onder de huid.
Als je het boek gelezen hebt dan merk je dat het verhaal je in totale verbijstering achterlaat. Dat je nog natrilt van onmacht en woede over dat wat de hoofdpersoon moest meemaken.
Je krijgt er ijskoude rillingen van.

Mijn mening:
Het boek zelf is mooi vormgegeven.
De foto’s maken het verhaal nog echter en levendiger.
Het verhaal leest vlot.
Het verveelt nergens.
Je wilt het boek niet wegleggen en het zo snel mogelijk uit lezen.
Het boek is boeiend, verbijsterend, verdrietig, aangrijpend, heftig, intens, verbazingwekkend, spannend, gruwelijk maar ook hoopvol, liefdevol en toch ook mooi.
Frank Krake heeft samen met Hannelore een prachtig en zeer gedetailleerd ooggetuigen verslag geschreven.
Een boek dat gelezen moet worden.
Om mensen kennis te maken met het leven binnen een sekte. En ze te wijzen op de gevaren die dit met zich meebrengt.
Een waarschuwing ook.
Ik geef een diepe buiging voor auteur Frank Krake en voor Hannelore.
Je kwetsbaar durven opstellen de waarheid te vertellen om zo anderen in dezelfde situatie te helpen.
Daar is veel moed en kracht voor nodig.
Hannelore vind ik een sterke, inspirererende en empathische vrouw.
Een voorbeeld voor mensen in dezelfde situatie als haar.
Zo mooi om te zien dat ze nu zo assertief is en zelf haar levenspad bepaald.
Heel erg knap dat ze haar indrukwekkende verhaal deelt met de rest van de wereld.
Ik hoop oprecht dat dit boek door vele mensen gelezen wordt en dat het de aandacht en waardering krijgt die het verdient.
Geen mens mag zoiets meemaken zoals Hannelore.
Geen mens mag in de bloei van zijn of haar leven geknakt of kapot gemaakt worden.
Ik vind het ook hoopvol en zeer bewonderingswaardig dat Hannelore haar liefde voor God door alles wat ze meemaakte nooit verloren is.
Ik ben dankbaar dat Hannelore zo goed terechtgekomen is.
In een warme en liefdevolle omgeving.
En dat veel mensen mogen genieten van haar liefdevolle en inspirerende sterke persoonlijkheid.
Toen ik het boek gelezen had moest ik echt een paar dagen bijkomen.
De boekentrailer vind ik schitterend.
Ook mooi dat Hannelore zelf vertelt.
Het maakt het veel persoonlijker en nog indrukwekkender.
Ik geef dit boek 5 sterren.
In de toekomst wil ik meer boeken van Frank Krake lezen. Hij heeft er een fan bij.

Reacties op: Hannelore meisje uit de sekte

Hannelore - Frank Krake