Symphatiek concept is niet voldoende.

17 december 2016
Het boek leest makkelijk weg, dat is een groot pluspunt. De plaatjes die Gaby tekent zijn ook prachtig, nog een groot pluspunt. Maar een boek draait om het verhaal, en daar zit voor mij het grootste minpunt: de hoofdpersoon. Ik heb me behoorlijk geërgerd aan Mila, die overkomt als een tiener die simpelweg speelt met de gevoelens van de mannen in haar leven zoals een kind met knikkers speelt. Het lukte me maar niet om enige sympthatie voor Mila te voelen. Mila een slet noemen gaat te ver, maar ze zit er voor mijn gevoel dichtbij. Je mag hopen dat zo iemand in het echt niet bestaat. Ik ben er nog niet uit of mijn ergernis nou juist voortkomt uit de kracht van het verhaal of uit mijn levenshouding (misschien ben ik simpelweg naïef?). Ik houd het daarom op 2 sterren voor het op zichzelf mooi uitgewerkte concept en stijl.