Na de lovende kritieken op de omslag van het boek gelezen te hebben, dacht ik: "Dit boek moet ik ook lezen!".
In het begin was het lastig om in te komen in het verhaal van hoofdrolspeler Luke, maar als je op een van de eerste bladzijden al leest 'Luke loog, jij loog' dan ben je toch erg nieuwsgierig naar de afloop. Door het politieonderzoek en de feiten die daardoor steeds opdoken, werd ik als lezer wel verschillende kanten op bewogen voor een dader van de moord op de vriend van Luke. De afloop van het verhaal had ik van tevoren niet kunnen raden, maar was niet onlogisch en ver gezocht.

Ondanks dat het verhaal goed neergezet is en het een echte pageturner is, had ik niet het gevoel dat de lovende kritieken op de omslag van toepassing waren op de Nederlandse vertaling. Het stukje 'Niets is wat het lijkt in deze pageturner' kon ik wel begrijpen, maar de quotes 'Je voelt de hitte, proeft het stof en knijpt met je ogen tegen de zon als je dit leest' of 'een Australische thriller die je de adem beneemd... en heeft iets mythisch en heldhaftigs' daar ben ik helaas door misleid. Dit heb ik niet in die mate ervaren.

Al met al was het voor mij een heerlijke thriller om te lezen met een goed verhaal. Zeker een schrijver om in de gaten te houden. Alleen de volgende keer vertrouw ik niet op kritieken op de omslag, maar start ik met lezen en zie ik wel wat ik uiteindelijk zelf ervaren heb.

Reacties op: Misleid door lovende kritieken op de omslag

De droogte - Jane Harper
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 9,99 Bestel het e-book € 4,99