Ik zou het boek nu al opnieuw kunnen lezen.

Laura 19 januari 2020
Waar moet ik beginnen. Het derde boek in de Plukker leesclub en wat onwijs fijn dat dit boek gekozen is. Een boek dat ik normaal door de angstaanjagende dikte nooit zelf had gekozen, maar nu helemaal verkocht aan ben.

Het verhaal begint bij Anastasia. Waarschijnlijk mijn favoriete personage uit het hele boek. Anastasia is een onwijs mooie vrouw, met een wonderschoon karakter en onwijs veel liefde in zich. Wat fijn om haar te zien opbloeien en tragisch om te lezen wat voor narigheid zij allemaal mee maakt. Vervolgens het verhaal van Christine, ook zij maakt onwijs veel narigheden mee. Op een gegeven moment moest ik mijn boek wegleggen omdat mijn adem stokte na bepaalde scene's. Vervolgens komen we bij Kostja terecht. Mijn minst favoriete personage. Toch was ook zijn leven onwijs interessant om over te lezen. Gauw door naar Kitty. Weer een onwijs triest verhaal en mogelijk ook het verhaal dat mij het meeste raakte. Bij haar verhaal moest ik nogmaals mijn boek even neerleggen. Toch wilde ik iedere keer weer meer over haar lezen. Elene volgde na Kitty en deze dame vond ik erg oncharmant. Wat een nare streken heeft zij uitgehaald. Het zesde boek ging over Daria en haar verhaal raakte me wederom. Wat een tragisch einde. Boek zeven ging over Nista, de verteller van dit boek. Ik was eerst niet erg gecharmeerd van haar, maar dit veranderde uiteindelijk positief. Wat een prachtige einde.

Wat een fantastisch mooi boek. Zoveel informatie, zoveel personages, zoveel gebeurtenissen, ik zou het boek nu al opnieuw kunnen lezen. Interessant in verschillende opzichten en een aanrader voor iedereen!

Meer recensies van Laura