Een hele sterke aftrap van een serie die nu hoog op mijn 'te lezen' lijstje staat.

Laura 17 januari 2020
Ik kon er niet meer om heen, ik moest eraan beginnen. Deze serie heb ik ooit zelf aangeraden aan mijn vriend, zonder dat ik ze destijds zelf had gelezen. Dat durfde ik echter wel, want ik had zoveel lovende recensies gelezen en erover gehoord in de teamkamer; zelfs van mensen die normaal gesproken nauwelijks lezen en toen ineens in 1 week vijf boeken weg lazen.

Eigenlijk vond ik het een heel grof boek voor een thriller en ik snap dus dat mijn vriend, de horror fanaat, dit fantastisch vond. 'Iene Miene Mutte' begint met een duivels dilemma. Amy en Sam worden wakker, opgesloten in een ruimte met een pistool met één kogel. Ze krijgen een bericht van de dader: de een leeft, de ander sterft, kies maar. Een aantal dagen later, doet het zelfde scenario zich voor bij twee andere personen. Inspecteur Helen Grace en haar team gaan op jacht naar de psychopaat die achter deze daden zit.

Ik heb dit boek binnen 24 uur uitgelezen. Ik snap de hype volledig, de personages zijn interessant, de verhaallijn klopt en dit boek vond ik oprecht heel spannend. Het boek doet gruwelen, het boek zet tot nadenken, het boek neemt het op een loopje met je. 'Iene Miene Mutte' is een hele sterke aftrap van een serie die ik nu hoog op mijn TBR lijstje heb gezet. Gelukkig heeft mijn vriend alle boeken al in huis :)

Meer recensies van Laura