Australische soap

Laura19907 14 november 2019
In de outback van Australie (1978)wonen 5 vrouwen. Sybil die samenwoont met Joe, zoon Ben en schoondochter Kate. Samen hebben ze een ranch. Kate komt uit het Verenigd Koninkrijk en wil graag een kindje, maar dit gaan moeizaam.
Sallyane is getrouwd, maar niet gelukkig, heeft kinderen en een man die aan de drank is. Della die vanuit Texas voor de avontuur naar Australië is gekomen. En als laatste Rita die werkt als Flying Doctor.
Sybil zet in deze outback een leesclub op en zo ontstaat er een vriendschap tussen de 5 vrouwen,.

Het boek leest als een soap. Alle 5 de dames krijgen wat voor de kiezen, zowel positief en negatief.
Het ene moment is het boek traag, het andere moment snel en van de hak op de tak.
Omdat het boek toch wijst naar een leesclub, wordt dit maar weinig aangehaald, dus dat valt een beetje tegen.
Het boek is wel makkelijk weg te leggen, want uit het verhaal raak je niet en pak je zo weer op.
Net als een soap op tv dus. Met jawel... af en toe een cliffhanger.
Conclusie : Boek houdt je aan het lezen, lekker tussendoortje, maar niet helemaal naar mijn verwachtingen. 3 sterren voor Sophie Green

Meer recensies van Laura19907