Echte King

Laura19907 25 september 2019
Luke Ellis wordt midden in de nacht ontvoerd, zijn ouders worden doodgeschoten, en naar het Instituut gebracht.
Hij wordt wakker in een kamer bijna gelijk aan zijn eigen kamer thuis, behalve zonder raam.
Luke komt tot de ontdekking dat het Instituut allemaal kinderen 'in huis' heeft gelijk aan zichzelf. Gespecialiseerd in telekinesis of telepathie.
Hij raakt bevriend met deze kinderen, maar ze verdwijnen ook maar zo weer.
Dit, Luke ondervind het zelf aan de lijve, door middel van experimenten.
Als er weer iemand verdwijnt raakt Luke in paniek en wil ontsnappen, maar dit is nog nooit iemand gelukt.

Het boek begint bij Tim, die in Dupray aan de slag gaat en als nachtklopper aan het werk gaat, op een nacht wordt er een overval gepleegd op het plaatselijke benzinepomp, waarom is de pomp overvallen en wat heeft het verhaal van Luke hiermee te maken?

Dan verspringt het boek naar het verhaal van Luke en lees je over de wel en wee in het Instituut, de proeven die op de kinderen worden gedaan, het dagelijks leven en ga zo maar door.
Op een bepaald punt komen de verhalen van Luke en Tim samen, maar hoe... Dat ga ik niet spoileren.

Het boek bestaat uit verschillende delen en dat vind ik zelf erg fijn, want het zorgt voor een goede opbouw tot het meesterlijk plot.
Manier van schrijven is wel weer echt King, ups en downs noem ik ze, op bepaalde momenten retespannend en dat weer traag. Maar dit boek houdt je aan het lezen want je wil toch weten hoe het met Luke afloopt?

Ook heb je weer veel personages wat het boek soms iets ingewikkeld maakt en dan ook nog de trage stukjes kosten een punt.

Wat ik wel erg op het randje vond, ik had erg niet heel veel moeite mee, maar snap dat lezers het wel zouden kunnen hebben, is toch af en toe de verwijzingen naar de proeven in de tweede wereldoorlog. Maar dat is heel persoonlijk.

Zeker genoten van dit boek en zie uit naar de volgende King

Meer recensies van Laura19907