Twijfel

Laura19907 20 november 2019
Gina Royal wordt op een avond aangehouden op verdenking van het helpen van haar man bij een aantal moorden. Gelukkig wordt ze vrijgelaten want ze is onschuldig, maar haar man is toch de seriemoordenaar en Giga moet vluchten met haar 2 kinderen. Ze vertrekt naar Stillhouse Lake en probeert een nieuw leven op te bouwen. Maar dan worden er toch weer moorden gepleegd, die erg lijken op de moorden die haar man heeft gepleegd. Maar Mel zin in de gevangenis...

De proloog begint goed, meteen spannend en maakt je erg benieuwd naar het rest van het verhaal.
Helaas zakt het boek hier erg in tot halverwege. De spanning begint zich daar weer op te bouwen tot ongeveer 50 bladzijden voor het plot. Door de veel twisten wordt het verhaal eigenlijk ongeloofwaardig en over the top.
Ook vond ik Gwen op bepaalde momenten een naïef, denk maar aan het snelle vertrouwen naar Sam. Dan weer erg overdreven beschermend.
Ze weet eigenlijk zelf niet wat ze zelf wil.
De standaard misschien moordenaar wordt aangedragen, maar de echte moordenaar is niet uit een een vreemde hoek gehaald.

Door de vele lovende reacties veel het boek mij toch een beetje tegen en op sommige punten was het doorworstelen. Echt slecht was het ook weer niet, maar ik twijfel over het lezen van deel 2.
Ik ben in elk geval nog niet overtuigd dat Caine goed kan schrijven.

3 sterren voor dit boek.

Meer recensies van Laura19907