Laurence-3836 13 augustus 2005
Omdat het in deze bittere tijden onmogelijk is te ontsnappen aan de "Brownies", heb ik besloten de massa te volgen en ze te doorworstelen. Wat een teleurstelling. Is dit dé schrijver over wie iedereen het heeft? Ik vond De Da Vinci code teleurstellend, op het irritante af. De wendingen zijn té voor de hand liggend en de hoofdpersonages alles behalve lucide. Ik besloot hem nog een laatste kans te geven en schafte ook Deception Point aan, maar hier weer hetzelfde verhaal. De hoofdpersonage botst op een onoplosbaar mysterie/ code en zijn vertrouweling blijkt onbetrouwbaar te zijn. Happy end...

Wat ik wel bewonder aan Dan Brown is dat hij er toch maar in geslaagd is zijn boeken op wereldschaal te verkopen terwijl ze ronduit slecht zijn.