En de rest...zucht! zucht!...?????

Leentje Adriaensen 30 november 2019
De perfecte resten... moest toch bekomen na het leven van het boek. Wat een einde.
Het boek begint met een moord en je mag ook meteen kijken in het hoofd van de moordenaar. waardoor je meteen in het verhaal wordt gezogen en de spanning er meteen in zit. We komen veel te weten van Luc Callanch waarom hij vb. in Schotland is komen wonen. hoe hij eruit ziet. Van Ava weet wij eigenlijk heel weinig. Er komen nog delen daar in zal wel meer uitgelegd wordt over de hoofdpersonen.
De verschillende zaken lopen perfecte in elkaar over. Je weet vanaf begin wie de dader is. De dader en inspecteurs komen elkaar zelfs tegen en praten zelfs met elkaar. Dat zijn moment dat je haar rechtop komt te staan.
Er staan heel mooie zinnen in zoals; ' Hij ziet er niet alleen uit als God op een kindertekening, maar gedraagt zich ook zo“ ”Het leven was goedkoop, omdat het gewone volk er weinig waarde aan hechtte. Hijzelf zat anders in elkaar. Hijzelf zocht constant de grenzen van zijn kunnen op, spande zich in om te leren, om zichzelf te overtreffen”.
Deze thriller deel 1 is echt een aanrader.

Meer recensies van Leentje Adriaensen