Sofia en Lorena

leentje4trixie 28 augustus 2019
Sterre Carron studeerde tropische geneeskunde aan het Tropisch instituut te Antwerpen.
Zij werkte enkele jaren in Rwanda en Zaïre voor Artsen zonder grenzen.
De auteur is gespecialiseerd in forensische geneeskunde en oosterse spiritualiteit.
Ze heeft ondertussen met Amla haar 12de thriller geschreven.
Na Mara en Thirta, Matsya ,Trifla,Indigo en Indra is Gotcha haar zevende boek van de Rani-Diaz serie.
Voor het boek Mara woonde ze twee autopsie's bij.

Ik vind de boeken uit de Rani-Diaz serie tor nu toe allemaal top.
De schrijfstijl van Sterre Carron is helemaal mijn ding.
Na Luc Deflo is zij mijn lievelingsauteur,dankzij Hebban en de thriller tiendaagse kan ik nu genieten van deze serie .

De schrijfstijl blijft ook in Gotcha weer fantastisch de serie word na elk boek beter.
Het boek begint weer spannend,Sofia heeft nachtdienst ze werkt als dokter in het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen,na een sanitair bezoek ziet ze een gemiste oproep van haar dochtertje Lorena.
Wat zou er aan de hand zijn ? Haar man Matthias is thuis toch?Ze wacht ongeduldig tot Lorena opneemt , door de paniekerige stem is het kind moeilijk te verstaan.Ze zegt dat ze zich verstopt heeft en dat er mannen zijn die haar papa bedreigen.
Nadat Sofia de politie heeft gebeld springt ze in haar auto en rijd met gierende banden aan 160km:uur naar huis.
Daar aangekomen is er van haar man en dochter geen spoor meer.
Sofia probeert na deze tragedie haar leven weer op te nemen van de daders ontbreekt ieder spoor.
Sterre Carron was weer heel origineel met dit verhaal ze zet u ogenschijnlijk op een spoor waarvan je denkt ja nu weet ik wie de dader is en waarom.En dan blijkt dat je wel deels op het juiste spoor zit en weet ze je toch weer te verrassen.
Want is hij/zij wel de dader is het niet een handlang(ster)er?
De spanning word ook in dit verhaal weer goed gedoseerd en opgebouwd.
Plotwendingen waarvan je denkt wow dit had ik weer niet zien aankomen.
De personages en hun doel zijn ook nu weer goed op zijn plaats en voor de meesten koester je toch wel sympathie zoals in elk boek zijn er uitzonderingen .
Ik weet niet of ik in Sofia's plaats ook deze keuze zou gemaakt hebben,waarschijnlijk niet maar ik ben blij dat het op het einde zo voor haar afloopt..
Ben je na deze recensie nieuwsgierig geworden naar dit boek of de serie rep je dan naar de bib of boekhandel

Meer recensies van leentje4trixie