gwendy s knoppenkist een hebbeding dat veel onheil kan aanrichten als het in de verkeerde handen valt.

leentje4trixie 23 november 2018
Gwendy is een meisje dat zoals zoveel jongeren onzeker in het leven staat,ze wil iets aan deze situatie veranderen en omdat ze wat overgewicht heeft begint ze met lopen.Iedere dag rent ze de suicide stairs op en daar zit in de schaduw onder een boom richard farris.Hij heeft haar wat in het oog gehouden en vind dat ze wel geschikt is om de knoppenkist te krijgen.T'is een grote verantwoordelijkheid want elke knop heeft zijn betekenis en is eigenlijk niet bedoeld om te gebruiken,zal gwendy haar nieuwsgierigheid kunnen bedwingen?Dat vond ik eigenlijk het spannende aan dit boek en of ze er heel de tijd in zou slagen de knoppenkist te verstoppen zodat niemand hem zou vinden en gebruiken.Haar leven verloopt sinds dan wat beter,ze veranderd uiterlijk,haar ouders komen beter overeen en ze maakt vrienden.Alleen frankie stone blijft een pest jochie.Ik zit vanaf het begin in het verhaal en wil alleen maar weten hoe het afloopt.Het verhaal is vlot geschreven en leest als een trein.De personages zijn boeiend vooral frankie dan die zorgt voor een spannend stuk in het verhaal.Gwendy gebruikt de kist met een groot verantwoordelijksheidsgevoel.Zo nu en dan trekt ze eens aan de hendeltjes en krijgt een chocolaatje of een zilveren munt.Ze groeit op tot een jongedame en gebruikt drie x de rode knop,één x uit nieuwsgierigheid en twee x met een echt doel voor ogen.De zilveren munten gebruikt ze later om haar studies te financieren.Na haar universitaire studies vind farris dat gwendy haar taak is volbracht en het tijd word dat de kist een andere eigenaar krijgt,laten we hopen dat die er ook zo plicht bewust mee omgaat.Het was een heel goed boek,vooral omdat er een levensles in zat.

Meer recensies van leentje4trixie