Als je door de volwassenen word benadeeld en de wanhoop je blind maakt.

leentje4trixie 14 oktober 2019
Sterre Carron studeerde tropische geneeskunde aan het Tropisch instituut te Antwerpen.
Zij werkte enkele jaren in Rwanda en Zaïre voor Artsen zonder grenzen.
De auteur is gespecialiseerd in forensische geneeskunde en oosterse spiritualiteit.
Ze heeft ondertussen met Satya haar 13de thriller geschreven.
Na Mara en Thirta, Matsya ,Trifla,Indigo,Indra, Gotcha en Carta is Puta het negende boek van de Rani-Diaz serie.
Voor het boek Mara woonde ze twee autopsie's bij.
Ook voor Puta wilde ze informatie vergaren die op waarheid berust en daar heeft ze veel moeite voor moeten doen.
Pas vele telefoontjes later vond ze toch mensen in de sector van de prostitutie die bereid waren haar de nodige informatie te geven.
Zo kon ze ook in Puta informatie geven die naar waarheid is.

Ik vind de boeken uit de Rani-Diaz serie tor nu toe allemaal top.
De schrijfstijl van Sterre Carron is helemaal mijn ding.
Na Luc Deflo is zij mijn lievelingsauteur,dankzij Hebban en de thriller tiendaagse kan ik nu genieten van deze serie .

In Puta heeft Sterre zichzelf weer eens overtroffen,ook deze Rani Diaz nr 9 is beter dan Carta.

De moeder en stiefpapa van Manon hebben nachtdienst en omdat deze laatste door een trauma van jaren geleden niet alleen durft te blijven heeft Flore beloofd bij haar te overnachten.
Manon moet even zijn ingedommeld want als ze wakker word is het al na middernacht en toch is Flore er nog altijd niet,verdomme.
Ze hoort geluiden in huis en ruikt een vreemde geur,toch?Of is het inbeelding omdat ze zo bang is om alleen te blijven?
Manon is zo bang en besluit dat alles beter is dan maar gewoon af te wachten,tenslotte woont Flore niet zo ver weg ze kan er wel snel naartoe lopen. Manon word nu ook boos omdat Flore haar tegen haar belofte in om naar haar toe te komen in de steek laat en ze zal dit ook tegen Flore zeggen.Bij Flore aangekomen ziet Manon dat de voordeur op een kier staat,het is muisstil; in huis omdat er niemand lijkt te zijn besluit Manon naar de slaapkamer te lopen,zou Flore in slaap gevallen zijn?
Als ze naast Flore in bed ligt maakt ze zich weer boos want volgens haar doet Flore alsof ze slaapt,ze antwoord nl niet op haar vragen.
Ontzet ontdekt ze dat ze naast een dode Flore ligt haar keel is doorgesneden van oor naar oor.De bewijzen wijzen naar Manon en ze word aangehouden.Ook een boer en zijn vrouw worden vermoord teruggevonden maar de zaak heeft volgens Rani geen verband met die op Flore.
Het word al snel duidelijk dat er iemand met geweldig veel haat rondloopt in Mechelen die zijn slachtoffers naar het leven staat.
Vinden Rani en haar team de moordenaar(s) voor hij weer kan toeslaan?
Ook privé is er weer de nodige spanning en bij haar team volgen er ook een paar tegenslagen te bespeuren.

Puta kent weer de nodige spanning,de beleving is er weer één waar je de nodige verbeelding bij krijgt.
Sympathie is er niet voor elk slachtoffer,een paar keer heb ik zoiets van ja het is niet gerechtvaardigd dat ze je er voor vermoorden maar.....
De spanning in het verhaal gaat weer alleen in stijgende lijn en ja Sterre you did it again je zette me op het verkeerde been.
Het word wel weer duidelijk hoor,het hoe,wat,waarom en toch weet Sterre je nog te verrassen.

Bedankt Witsand voor het vertrouwen dat je in Sterre Carron hebt want daardoor kunnen wij blijven lezen,tenminste Sterre als jij blijft schrijven.

Meer recensies van leentje4trixie